Dystrybutorzy stali walczą o rynek

Dystrybutorzy stali walczą o rynek
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Renata Dudała
  • Dodano: 30-11-2007 00:00

Firmy dystrybucyjne chcą wzmocnić swoją pozycję na rynku. Nie chcą zajmować się wyłącznie prostym handlem stalą. To dlatego decydują się na konsolidację i inwestycje w nowe usługi. Coraz częściej myślą też o giełdzie.

Zapowiadana konsolidacja firm dystrybucyjnych nabiera tempa. Fuzja koncernów Arcelor i Mittal przyspieszyła ich działania. Firmy dystrybucyjne czują na plecach oddech ArcelorMittal i łączą siły próbując stworzyć przeciwwagę dla czołowych producentów.

- To, że producenci mają ochotę zwiększać produkcję i swój udział w rynku, w sytuacji trwającej koniunktury nie powinno nikogo dziwić - mówi Robert Wojdyna, prezes zarządu Konsorcjum Stali SA. - I wraz z większą produkcją będą szukać nowych - często własnych - kanałów dystrybucji wyrobów. Producenci wchodzą zatem na rynek z wyrobami sprzedawanymi w ramach własnych sieci. W odpowiedzi na to dystrybutorzy importują wyroby. Efekt jest taki, że ceny wyrobów stalowych spadają i wszyscy na tym tracą.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dystrybutorzy stali walczą o rynek

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!