Chcemy, by w Polsce lokowały się wielkie koncerny. Problem w tym, że własność intelektualna, myśl techniczna często powstaje i pozostaje gdzie indziej. To wyzwanie, z którym szybko trzeba się zmierzyć - mówi Dariusz Śliwowski, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, w rozmowie z Nowym Przemysłem
- Pomysł polskich samochodów elektrycznych to projekt bardzo ambitny, ale też ryzykowny i kapitałochłonny. Dlatego w ARP koncentrujemy się na autobusach i pojazdach specjalistycznych - mówi Dariusz Śliwowski.
- Rafako po upadku firmy Solbus przejęło zespół specjalistów. Autobus elektryczny firmy z Raciborza jest właśnie ich dziełem. Doszliśmy wspólnie do wniosku, że warto połączyć siły - dodaje.
- Szukamy nisz. Dlatego propozycja Rafako to autobus krótki. Widać rynkową lukę w kategorii autobusów dowozowych - wyjaśnia.