eCommerce w praktyce

eCommerce w praktyce
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Grzegorz Buhl*
  • Dodano: 16-02-2001 00:00

Jeszcze nie tak dawno światowe media komentując wydarzenia związane z rynkiem nowoczesnych technologii (a z informatyką w szczególności) skupiały swoją uwagę głównie na kryzysie jaki miał ogarnąć świat podczas sylwestrowej nocy – znanym jako problem roku 2000.

Upłynęło zaledwie kilka miesięcy od przepowiadanej apokalipsy, a na horyzoncie pojawiła się tajemnicza litera e, która dostawiana jako przedrostek do prawie połowy znanych nam wyrazów języka polskiego zawładnęła światową ekonomią. E-biznes, e-handel, e-rynek – to niektóre z tego typu wyrazów, które możemy znaleźć dziś już nie tylko w prasie fachowej, ale również, coraz częściej, w biznesplanach większości firm.
Żeby zrozumieć co się pod tymi hasłami kryje należy głębiej poznać w istotę zjawiska, które od niedawna zaczęto nazywać e-ekonomia. Trzeba poznać prawa nią rządzące, kompleksowość zachodzących procesów, stawiane przed nią wymagania, etc. Kluczowe staje się odejście, od powszechnej wciąż opinii, że e-ekonomia, to dalej ta sama poczciwa ekonomia, tyle tylko, że "wykonywana" przy użyciu technik informacyjnych. To oczywiście nie jest do końca prawdą. Na przykład klienta, który chce nabyć samochód, zupełnie nie interesuje proces produkcji samochodu. Najważniejsze dla niego jest przekonanie, że zarówno producent, jak i dostawca stawiają na pierwszym miejscu jego dobro. Wiedza jaką posiadają służyć ma podjęciu decyzji przez konsumenta o wyborze właściwego samochodu, usprawnić całą transakcję zakupu, uczynić ją prostszą, tańszą, etc.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: eCommerce w praktyce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.79.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!