PARTNERZY PORTALU

Eksporterzy gwarancją międzynarodowej pozycji Polski

Eksporterzy gwarancją międzynarodowej pozycji Polski
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 14-02-2014 07:57

Międzynarodową pozycję gospodarczą kraju budują firmy, których celem i ambicją jest działalność zagraniczna. Na razie testujemy stategie i nadrabiamy zaległości.

Internalizacja, czyli umiędzynarodowienie produkcji i sprzedaży usług, przejawia się w trzech sferach: w eksporcie, w działalności operacyjnej i w sferze informacyjnej. Ta druga obejmuje inwestycje bezpośrednie, ale także, między innymi, sięganie po zagraniczne, tańsze towary, usługi i środki finansowe. Posiadanie zagranicznych aktywów umożliwia rozszerzanie rynków zbytu. Angażowanie lokalnych pracowników otwiera dostęp do ich, często bezcennych dla zagranicznego inwestora, kompetencji. Posiadanie zaplecza w kraju, w którym podejmuje się działalność, ułatwia pokonywanie rozmaitych barier; wśród nich również tych celnych i administracyjnych.

Ważna jest też trzecia sfera internalizacji, informacyjna. Jeśli poważnie myśli się o zagranicznych rynkach, trzeba zgłaszać na nich własne marki oraz patenty i uczestniczyć w międzynarodowych organizacjach handlowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Eksporterzy gwarancją międzynarodowej pozycji Polski

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.225.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!