Energetyka: czy reklama ma sens?

Energetyka: czy reklama ma sens?
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 20-07-2007 00:00

Większość odbiorców nie wie, że 1 lipca zyskali prawo wyboru sprzedawcy energii elektrycznej. Czy firmy elektroenergetyczne powinny prowadzić działania reklamowe skierowane do potencjalnych, nowych klientów?

- Do tej pory nie widać bardzo aktywnych działań promocyjnych firm energetycznych. Do wyjątków należy RWE Stoen, ale najważniejszym tematem ich kampanii jest zmiana nazwy, choć bez wątpienia to początek walki o klientów - zauważa Piotr Kędzierski, dyrektor ds. komunikacji w Vattenfall Poland. - Docierają do nas sygnały, że w wielu firmach energetycznych jest pokusa, aby rzutem na taśmę coś teraz zrobić, ale jak się coś robi na ostatnią chwilę, to często nie są to rzeczy dobre. Byłbym nawet skłonny pochwalić dyrektorów marketingu, że nie podejmują działań pochopnych.

Zdaniem Kędzierskiego, najbardziej chaotyczną kampanię reklamową widzieliśmy w roku 1997, kiedy działalność rozpoczęły Otwarte Fundusze Emerytalne, wtedy w ciągu miesiąca blisko 20 firm rozpoczęło swoje kampanie. W jego opinii, jeżeli jednocześnie 20 firm z tej samej branży rozpoczyna działania reklamowe, to wszyscy marnują pieniądze, ponieważ klient nie jest w stanie odróżnić tych firm i ich ofert.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Energetyka: czy reklama ma sens?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!