Rynek zmienia się średnio co trzy lata, należy więc stale aktualizować podejście do logistyki. Od tego, czy firma będzie potrafiła dostosować dostawy i wysyłkę towarów do potrzeb klientów, zależy jej powodzenie.
Rynek dyktuje zmiany
Halina Brdulak, kierownik Zakładu Transportu Międzynarodowego i Logistyki w SGH w Warszawie, twierdzi, że najlepiej zarządzane przedsiębiorstwa zmieniają swoje podejście do logistyki co kilka lat, ponieważ tego wymaga od nich zmieniający się rynek. Przykładem interesującej pod tym względem spółki jest dystrybutor odzieży i obuwia, firma Adidas Poland. Firma zaczynała działalność posiadając własne magazyny i flotę pojazdów. Z biegiem czasu, gdy zrozumiała, że powinna się skupić na podstawowej działalności, zaczęła korzystać z outsourcingu logistyki. Jednak po kilku latach zdecydowała się włączyć tę działalność z powrotem do firmy, uznając ją za strategiczną.