PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

F1 - najdroższy cyrk świata

Autor: Robert Smoczyński
12-09-2006 00:00
F1 - najdroższy cyrk świata
Zegarek Kubicy
Formuła 1 to uniwersalna maszynka do robienia pieniędzy. Także debiut polskiego kierowcy wykorzystano komercyjnie.
Certina – szwajcarska marka, jako oficjalny partner BMW Sauber F1 Team – wprowadziła na rynek limitowaną edycję zegarka 
„DS Action Chrono Robert Kubica”. Zegarek wyprodukowano w limitowanej numerowanej serii liczącej 720 sztuk. To nieprzypadkowa liczba – tyle koni mechanicznych ma silnik bolida, którego Kubica prowadził w czasie jazd próbnych.
Koperta zegarka, wykonana ze stali szlachetnej 316L, a czarna, wykonana z włókna węglowego tarcza, utrzymana jest w stylistyce tablic przyrządów pojazdów Formuły 1. Model wyposażono również w funkcję tachymetru. Sugerowana cena zegarka Kubicy to, jak podaje producent, 1790 zł.
Luksusowa zabawa
Kasa do podziału
800 mln USD – przychód Formula One Management to suma wpływów z transmisji telewizyjnych, opłat licencyjnych, sprzedaży reklam, wpłat za organizację wyścigów Grand Prix i działalności Paddock Clubu, który zapewnia rozrywkę VIP-om.
200 mln USD do podziału otrzymują zespoły Formuły 1 od Formula One Management. Pieniądze stanowią 47 proc. zysków z praw telewizyjnych i opłat od organizatorów wyścigów Grand Prix. Skrzydełko czy nos?
20 mln USD – tyle trzeba 
zapłacić za reklamę na tylnym skrzydle bolidu. 
Dla mniej zamożnych sponsorów pozostają deflektory (belki nawiewu) – 3 mln, przednie skrzydło (2,5 mln), 
nos samochodu (1,75 mln) i lusterka (1 mln).

W Formule 1 wszystko zaczyna się od „naj” – najszybsze samochody, najlepsi kierowcy, najzdolniejsi inżynierowie, najnowsze technologie, najpiękniejsze kobiety, no i... największe pieniądze.

Władzę w Formule 1 dzielą między siebie odpowiedzialny za aspekty sportowe Max Mosley, prezydent FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) oraz Bernie Ecclestone, szef Formula One Management i Formula One Administration, zajmujący się komercyjną stroną całego przedsięwzięcia. Prawdziwym władcą tego świata jest oczywiście ten drugi.

Blisko 30 lat temu niewysoki Anglik postanowił z wyścigów Grand Prix uczynić maszynkę do robienia pieniędzy. Budowa imperium rozpoczęła się od posady szefa FOCA (Stowarzyszenie Konstruktorów F1). W 1981 roku Bernie wygrał wojnę z FISA (Międzynarodowa Federacja Sportów Motorowych, odłam FIA) zakończoną podpisaniem Porozumienia Concorde, ustanawiającego podział władzy.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 531 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

576 277 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.