PARTNERZY PORTALU

Gaz wobec wyzwań

Gaz wobec wyzwań
fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jarosław Maślanek
  • Dodano: 18-11-2011 00:00

Obsługa klienta, liberalizacja i zarządzanie rozproszoną infrastrukturą to główne obszary wykorzystania rozwiązań IT w sektorze gazowym. Najbliższe lata to czas sporych inwestycji w informatykę.

Pod wieloma względami wymogi spółek gazowych, jeżeli chodzi o zastosowanie nowoczesnych rozwiązań IT, zbliżone są do energetyki. Obszarami, które wyróżniają sektor gazowy, są więc obsługa klienta, zarządzanie majątkiem, budowa sieci inteligentnych oraz sprostanie zmieniającym się regulacjom europejskim i wynikającym stąd zmianom rynkowym.

- Jednak w przeciwieństwie do energetyki, w przypadku sektora gazowego zadania z tym związane spoczywają przede wszystkim na barkach jednej organizacji, spółek i Grupy PGNiG, które obsługują zdecydowaną większość sprzedaży i dystrybucji gazu w Polsce - wskazuje Andrzej Chabrzyk, architekt rozwiązań biznesowych SA P. - Ta sytuacja stwarza ogromne możliwości zbudowania spójnego biznesowo i technologicznie rozwiązania informatycznego i ukierunkowanej na efektywność standaryzacji kluczowych procesów biznesowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gaz wobec wyzwań

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.124.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!