Infrastruktura: dziurawe drogi, zardzewiałe tory

Infrastruktura: dziurawe drogi, zardzewiałe tory
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 18-05-2007 00:00

Z Unii Europejskiej na modernizację polskiej infrastruktury transportowej wpływają olbrzymie pieniądze, ale w stosunku do potrzeb (szczególnie kolei) - wciąż za małe. Poza tym fundusze te trzeba umieć wykorzystać. Ceny usług i materiałów rosną. Na ambitne plany budowy autostrad czy modernizacji linii kolejowych trzeba patrzeć sceptycznie.

- Nasze potrzeby w zakresie dróg krajowych (a przecież nie tylko po tych drogach jeździmy) - to około 200 mld zł. Przez najbliższe 8 lat dostaniemy na drogi 40 mld zł. To pokazuje, ile nam zabraknie - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Po to, żeby zwiększyć tę pulę, część autostrad ma być też finansowana w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, a więc z pieniędzy prywatnych firm. W ten sposób do 40 mld zł prawdopodobnie dodać będzie można około 20 mld. Niestety, o PPP w Polsce mówi się od lat; odcinki, których budowę w ten sposób mamy sfinansować, są również dawno znane (Warszawa-Łódź oraz Łódź-Pyrzowice), a na razie wciąż się na nich nic nie dzieje.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Infrastruktura: dziurawe drogi, zardzewiałe tory

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!