Innowacyjność na afiszu

Innowacyjność na afiszu
Fot. Fotolia
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jarosław Maślanek
  • Dodano: 18-09-2012 00:00

Nowoczesna, innowacyjna gospodarka ma podźwignąć przygniecione kryzysem kraje europejskie. Polska też chce być innowacyjna, ale szwankuje współpraca między biznesem a nauką.

Według danych Ministerstwa Gospodarki, 20 proc. przedsiębiorców przyznaje, że nie wie nic o możliwościach współpracy ze środowiskiem naukowym, a 40 proc. przedsiębiorców nie próbowało nigdy korzystać z pomocy ośrodków naukowych. Wśród przyczyn wymienia się m.in. krótką tradycję przedsiębiorczości opartej na innowacyjności, brak ukierunkowania polskich przedsiębiorstw na rozwój rynkowej konkurencyjności oraz kłopoty z komunikacją między środowiskiem biznesu i nauki.

Większość przedsiębiorców (56 proc.) wskazuje wprost, że nie widzi potrzeby współpracy ze środowiskiem naukowym.

Istotną barierą, która powstrzymuje środowiska biznesowe od inwestycji w badania, jest przekonanie, że ośrodki badawcze to "naukowe ogniska dyskusyjne", których działalność nie przekłada się na biznesową praktykę. Wśród firm, które do tej pory nie zdecydowały się na współpracę z ośrodkami naukowymi, pojawia się też zarzut braku uregulowań prawnych (np. podatkowych), które promowałyby taką współpracę.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Innowacyjność na afiszu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!