PARTNERZY PORTALU

Innowacyjność: strategia musi być szyta na miarę

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 09-02-2008 00:00

Duże wydatki na badania i rozwój wcale nie gwarantują sukcesu. Ważne jest, by były one dopasowane do strategii firmy oraz do potrzeb jej klientów. Polskie firmy wydają wielokrotnie mniej na innowacyjne projekty niż firmy w UE. Tym istotniejsze jest, żeby skromne pieniądze dobrze spożytkować.

Wśród 1000 firm, które wydają najwięcej na badania i rozwój (B+R) na świecie, nie ma ani jednej firmy polskiej. Ostatnia sklasyfikowana w badaniu przeprowadzonym przez międzynarodową firmę doradczą Booz Allen Hamilton firma wydała na badania i rozwój 47 mln dolarów. Dla porównania, z podobnego raportu przygotowanego przez Komisję Europejską wynika, że osiem polskich przedsiębiorstw (dwa pierwsze miejsca zajmowały TP SA i KGHM) wydających najwięcej na ten cel w 2006 roku przeznaczyło na B+R raptem ok. 36 mln euro.

Przy czym nie warto się pocieszać, że dużo pieniędzy wydawały wyłącznie firmy z zachodniej Europy - w tym czasie 52 mln euro zainwestowała w B+R np. słoweńska firma farmaceutyczna Krka.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Innowacyjność: strategia musi być szyta na miarę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!