PARTNERZY PORTALU

Innowacyjność: strategia musi być szyta na miarę

Innowacyjność: strategia musi być szyta na miarę
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 09-02-2008 00:00

Duże wydatki na badania i rozwój wcale nie gwarantują sukcesu. Ważne jest, by były one dopasowane do strategii firmy oraz do potrzeb jej klientów. Polskie firmy wydają wielokrotnie mniej na innowacyjne projekty niż firmy w UE. Tym istotniejsze jest, żeby skromne pieniądze dobrze spożytkować.

Wśród 1000 firm, które wydają najwięcej na badania i rozwój (B+R) na świecie, nie ma ani jednej firmy polskiej. Ostatnia sklasyfikowana w badaniu przeprowadzonym przez międzynarodową firmę doradczą Booz Allen Hamilton firma wydała na badania i rozwój 47 mln dolarów. Dla porównania, z podobnego raportu przygotowanego przez Komisję Europejską wynika, że osiem polskich przedsiębiorstw (dwa pierwsze miejsca zajmowały TP SA i KGHM) wydających najwięcej na ten cel w 2006 roku przeznaczyło na B+R raptem ok. 36 mln euro.

Przy czym nie warto się pocieszać, że dużo pieniędzy wydawały wyłącznie firmy z zachodniej Europy - w tym czasie 52 mln euro zainwestowała w B+R np. słoweńska firma farmaceutyczna Krka.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Innowacyjność: strategia musi być szyta na miarę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.94.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!