PARTNERZY PORTALU

Interes na... piłce nożnej

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jerzy Dudała
  • Dodano: 11-04-2005 00:00

Wsparcie ze strony biznesu wydatnie przyczynia się do rozwoju sportu ogólnie, a piłki nożnej szczególnie. Dziś, głównie w Europie Zachodniej oraz w USA, wiele piłkarskich klubów to sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwa, które odnotowują niebagatelne zyski.

Może się zakręcić w głowie, kiedy spojrzymy np. na wyniki Manchesteru United. Jego przychody wyniosły w sezonie 2003/2004 - bagatela - 171,5 mln funtów. Klub ten najwięcej zarabia na sprzedaży praw telewizyjnych, biletów oraz pamiątek. Według szacunkowych danych za jeden transmitowany przez telewizję mecz Manchester United kasuje ok. 1 mln funtów. Z kolei w Stanach Zjednoczonych wielki sport to ogromne, wręcz niewiarygodne pieniądze. Półminutowy spot reklamowy w trakcie tegorocznego finału Super Bowl kosztował 2,4 mln dolarów. Nie powinno to jednak dziwić, bowiem finałowe spotkanie obejrzało ok. 90 mln Amerykanów.


Polska mizeria


Nie brak w kraju opinii, że reklama za pośrednictwem sportu w ogóle się nie opłaca. Swego czasu piłkarze Lecha Poznań grali w koszulkach, na których widniała nazwa "Maxer". Udziały w tej firmie ma Zbigniew Jakubas, prezes Zarządu Multico Sp. z o.o.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Interes na... piłce nożnej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.187.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Wydanie 1/2021

ARCHIWUM  •  PRENUMERATA  •  REDAKCJA

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!