Interes na... piłce nożnej

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jerzy Dudała
  • Dodano: 11-04-2005 00:00

Wsparcie ze strony biznesu wydatnie przyczynia się do rozwoju sportu ogólnie, a piłki nożnej szczególnie. Dziś, głównie w Europie Zachodniej oraz w USA, wiele piłkarskich klubów to sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwa, które odnotowują niebagatelne zyski.

Może się zakręcić w głowie, kiedy spojrzymy np. na wyniki Manchesteru United. Jego przychody wyniosły w sezonie 2003/2004 - bagatela - 171,5 mln funtów. Klub ten najwięcej zarabia na sprzedaży praw telewizyjnych, biletów oraz pamiątek. Według szacunkowych danych za jeden transmitowany przez telewizję mecz Manchester United kasuje ok. 1 mln funtów. Z kolei w Stanach Zjednoczonych wielki sport to ogromne, wręcz niewiarygodne pieniądze. Półminutowy spot reklamowy w trakcie tegorocznego finału Super Bowl kosztował 2,4 mln dolarów. Nie powinno to jednak dziwić, bowiem finałowe spotkanie obejrzało ok. 90 mln Amerykanów.


Polska mizeria


Nie brak w kraju opinii, że reklama za pośrednictwem sportu w ogóle się nie opłaca. Swego czasu piłkarze Lecha Poznań grali w koszulkach, na których widniała nazwa "Maxer". Udziały w tej firmie ma Zbigniew Jakubas, prezes Zarządu Multico Sp. z o.o.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Interes na... piłce nożnej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!