W sierpniu 1991 roku Internet pojawił się w Polsce. Do 1994 roku była to przede wszystkim sieć akademicka zarządzana przez jednego operatora - Naukową i Akademicką Sieć Komputerową. Początkowo NASK działała przy Uniwersytecie Warszawskim, dzisiaj jest to samodzielna Jednostka Badawczo-Rozwojowa podlegająca Komitetowi Badań Naukowych. Od 1993 roku obserwuje się ciągły rozwój sieci. Właśnie wtedy warszawska firma ATM oferując komercyjne usługi internetowe zainteresowała szersze grono potencjalnych odbiorców, jednak wygórowane ceny skutecznie ich odstraszały. W 1994 przedsiębiorstwo Maloka BBS przedstawiając korzystniejsze warunki finansowe przyczyniło się niewątpliwie do spopularyzowania Internetu wśród prywatnych użytkowników.
Firma w Internecie
Internet jest narzędziem służącym do przekazywania informacji, pewnie dlatego większość przedsiębiorców traktuje sieć jako jeszcze jedno medium reklamowe, analogiczne do radia czy telewizji. Tam reklama opiera się na zasadzie określanej w terminem "push". Treść reklamowa jest "wpychana" konsumentowi bez jego aktywnego udziału, przy okazji odbioru innych treści. W Internecie trudno jest promować firmę w podobny sposób, jako medium typu "pull" użytkownik aktywnie poszukując danych na określony temat, oczekuje wyczerpujących informacji i niestety nie zawsze jest w stanie je znaleźć. Nader często strony WWW, traktowane przez przedsiębiorstwa jako forma promocji, nie dostarczają wyczerpujących informacji. Potencjalni klienci odsyłani są wtedy do ulotek, folderów czy bezpłatnych numerów infolinii, gdzie tym razem, jak zapewniają nas autorzy stron dowiedzą się wszystkiego. Często zapomina się, że klienta internetowego zdobywa się informacją, a nie hasłami reklamowymi. Wiedzą o tym operatorzy polskich sieci telefonii GSM, czy olsztyńskiego Stomilu, gdzie strony WWW, choć bezsprzecznie o charakterze reklamowym, pełne są zarazem obszernych, a przede wszystkim niezbędnych informacji dla obecnych i przyszłych klientów.