Inwestycje infrastrukturalne: nowa nadzieja

Inwestycje infrastrukturalne: nowa nadzieja
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 10-09-2013 09:41

Jest szansa, że w nowej perspektywie finansowej UE ruszymy z kopyta z inwestycjami infrastrukturalnymi. Ale czy je skończymy w terminie? Czy dojdzie do przełomu w transporcie? No i co się tym razem stanie z budownictwem...

Z szacunków wynika, że wysokość strat krajowego transportu z powodu korków i nieefektywnej infrastruktury w latach 2001-10 wzrosła z 0,41 do 1,04 proc. I są to dane tylko z miast. Owszem, na drogi i kolej wydaje się setki miliardów złotych, lecz potrzeby przewozowe wciąż rosną szybciej niż możliwości ich zaspokojenia.

Zarazem wyglądająca jako tako na papierze infrastruktura, która powstała 30-40 lat temu, ba!, bywa, że i przed wiekiem, w rzeczywistości nie spełnia współczesnych wymagań technicznych. Jej stan uniemożliwia osiąganie odpowiednich szybkości, spełnienia standardów bezpieczeństwa, jakości itp. Jeszcze w 2010 r. prawie 13 proc. dróg powiatowych i gminnych nie miało utwardzonej nawierzchni, a stan "dobry" miało ledwo 60 proc. dróg krajowych. Na taką ocenę zasługuje jedynie 40 proc. sieci kolejowej. Resztę obejmuje eufemistyczne pojęcie: "stan niezadowalający". W konsekwencji pociągi towarowe jeżdżą z prędkością 25 km/h.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Inwestycje infrastrukturalne: nowa nadzieja

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!