PARTNERZY PORTALU

Jak budować wartość w energetyce

Jak budować wartość w energetyce
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jan Kowalczyk (dyrektor), Piotr Baranowicz (analityk biznesowy) z Roland Berger Strategy Consultants
  • Dodano: 21-11-2008 00:00

Na jakich ogniwach łańcucha wartości powinny się skupić firmy energetyczne, aby osiągnąć największą wartość? To zależy. Operowanie w każdym segmencie wymaga specyficznych umiejętności i zmierzania się z innymi ryzykami.

Zgodnie z zapisami unijnej Dyrektywy 2003/54/EC 1 lipca 2004 r. w Polsce ustanowiono niezależnego operatora systemu przesyłowego (OSP). Rolę tę pełni spółka PSE-Operator SA. Trzy lata później, 1 lipca 2007 roku grupy energetyczne musiały dokonać wydzielenia prawnego (legal unbundling) spółek będących operatorami systemów dystrybucyjnych (OSD). W wyniku czego powstały czyste spółki dystrybucyjne, których taryfy zatwierdza Urzędu Regulacji Energetyki.

Te przekształcenia doprowadziły do zmiany tradycyjnego modelu biznesowego tego sektora, który przedtem składał się z czterech segmentów: wytwarzania, przesyłu, dystrybucji oraz obsługi klienta.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak budować wartość w energetyce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.187.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!