PARTNERZY PORTALU

Jak nabrać cyfrowego rozpędu?

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 20-03-2012 00:00

Polacy mają komputery, ale nie są społeczeństwem informacyjnym. Najwyższa pora wyrosnąć z wieku gier i zabaw, by zaprząc technologię do budowy społeczeństwa cyfrowego.

Od internetu istotniejsza jest wciąż w Polsce pralka, jednak stał się on dla 21 proc. internautów ważniejszy... od seksu, informowała w jednym z opracowań Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. Gospodarstwa domowe wydają na IT ponad 13 mld zł rocznie. Komputer jest w prawie 70 proc. domów, 63 proc. ma dostęp do internetu. Czy wobec tego jesteśmy społeczeństwem epoki postinformatycznej?

Nie, bowiem takie dane charakteryzują tylko fragment gospodarki internetowej.

Jej wartość, na którą składa się też komercyjne wykorzystanie internetu, nie przekracza w Polsce 3 proc. (wg Boston Consulting Group).

Ma zatem mniejsze znaczenie niż górnictwo czy branża hotelarsko-restauracyjna.

Tak naprawdę nie ma u nas stricte sektora gospodarki internetowej, gdyż dziobie ona sobie po trochu na różnych poletkach. Tymczasem w budowie społeczeństwa cyfrowego nie jest najważniejszy poziom sprzedaży sprzętu, oprogramowania i gadżetów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak nabrać cyfrowego rozpędu?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.96.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!