PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Jak stawić czoło nowym wyzwaniom gospodarki?

Autor: Andrzej Amanowicz*
13-03-2001 00:00

Synergia technologii informacyjnej i metod zarządczych odpowiedzią na problem skali.

Gospodarka nadmiaru
Przełom drugiego i trzeciego tysiąclecia bez wątpienia scharakteryzować należy jako okres gospodarki nadmiaru w krajach "euroatlantyckich". W czasach gdy powszechna dostępność środków produkcji, siły roboczej, technologii i surowców oraz otwartość większości rynków powoduje, że każdy może produkować i sprzedawać wszystko, uzyskanie przewagi konkurencyjnej staje się prawdziwym problemem. Niemal wszyscy producenci oferują podobne standardy jakościowe. Sposoby zarządzania zostały niemal ustandaryzowane w wyniku rozpowszechniania się najlepszych praktyk. Również oddziaływanie na klienta poprzez marketing nie stanowi już o przewadze, bo wszyscy dysponują podobną wiedzą i możliwościami. Tymczasem pozytywne odróżnianie się od tła jest dziś niezbędnym warunkiem powodzenia. Żyjemy w gospodarce nadmiaru. Kjell Nordstrom w "Funky Business" odnotowuje, że jedna z japońskich firm elektronicznych posiada w ciągłej ofercie ponad 5 tysięcy modeli zegarków, a ilość gatunków piwa oferowanych w samej tylko Szwecji przekracza 350.

"Nowe" potrzeby gospodarki
Wraz z nastaniem gospodarki nadmiaru pojawiły się "nowe" potrzeby gospodarki. Potrzeby te są w sporej mierze starymi potrzebami tylko jawiącymi się w całkiem innej skali. Troska o klienta zawsze była cechą dobrego handlowca. Właściciel sklepu w małej miejscowości znający na wylot potrzeby, wypłacalność i charakter swoich klientów był przez lata niedoścignionym wzorcem firmy utrzymującej dobre relacje ze swoimi klientami. Jego modelu działania nigdy nie były w stanie osiągnąć wielkie sieci handlowe ery industrialnej, które gdzie indziej upatrywały źródeł swego powodzenia. Dzisiaj specjalistyczne salony, sklepy internetowe, firmy wysyłkowe, a także banki i usługodawcy na nowo odkrywają hasło "to ludzie sprzedają ludziom" i dążą różnymi metodami do utrzymania lojalności klienta. W porównaniu ze swym archetypem - właścicielem sklepiku w Wólce Dolnej - mają jednak dużo trudniejsze zadanie, bo ich klientów liczy się w dziesiątki, a nawet setki tysięcy.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


29 772 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

575 509 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.