Jak stawić czoło nowym wyzwaniom gospodarki?

Jak stawić czoło nowym wyzwaniom gospodarki?
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Andrzej Amanowicz*
  • Dodano: 13-03-2001 00:00

Synergia technologii informacyjnej i metod zarządczych odpowiedzią na problem skali.

Gospodarka nadmiaru
Przełom drugiego i trzeciego tysiąclecia bez wątpienia scharakteryzować należy jako okres gospodarki nadmiaru w krajach "euroatlantyckich". W czasach gdy powszechna dostępność środków produkcji, siły roboczej, technologii i surowców oraz otwartość większości rynków powoduje, że każdy może produkować i sprzedawać wszystko, uzyskanie przewagi konkurencyjnej staje się prawdziwym problemem. Niemal wszyscy producenci oferują podobne standardy jakościowe. Sposoby zarządzania zostały niemal ustandaryzowane w wyniku rozpowszechniania się najlepszych praktyk. Również oddziaływanie na klienta poprzez marketing nie stanowi już o przewadze, bo wszyscy dysponują podobną wiedzą i możliwościami. Tymczasem pozytywne odróżnianie się od tła jest dziś niezbędnym warunkiem powodzenia. Żyjemy w gospodarce nadmiaru. Kjell Nordstrom w "Funky Business" odnotowuje, że jedna z japońskich firm elektronicznych posiada w ciągłej ofercie ponad 5 tysięcy modeli zegarków, a ilość gatunków piwa oferowanych w samej tylko Szwecji przekracza 350.

"Nowe" potrzeby gospodarki
Wraz z nastaniem gospodarki nadmiaru pojawiły się "nowe" potrzeby gospodarki. Potrzeby te są w sporej mierze starymi potrzebami tylko jawiącymi się w całkiem innej skali. Troska o klienta zawsze była cechą dobrego handlowca. Właściciel sklepu w małej miejscowości znający na wylot potrzeby, wypłacalność i charakter swoich klientów był przez lata niedoścignionym wzorcem firmy utrzymującej dobre relacje ze swoimi klientami. Jego modelu działania nigdy nie były w stanie osiągnąć wielkie sieci handlowe ery industrialnej, które gdzie indziej upatrywały źródeł swego powodzenia. Dzisiaj specjalistyczne salony, sklepy internetowe, firmy wysyłkowe, a także banki i usługodawcy na nowo odkrywają hasło "to ludzie sprzedają ludziom" i dążą różnymi metodami do utrzymania lojalności klienta. W porównaniu ze swym archetypem - właścicielem sklepiku w Wólce Dolnej - mają jednak dużo trudniejsze zadanie, bo ich klientów liczy się w dziesiątki, a nawet setki tysięcy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak stawić czoło nowym wyzwaniom gospodarki?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.111.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!