Jazda pod górkę

Jazda pod górkę
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Dotychczas prędkość i wygoda wyznaczały kierunki rozwoju transportu. Teraz w UE kryteria ekologiczne mają decydować, czym mamy jeździć za 40 lat. Czy ten eksperyment się uda?

Pięć systemów elektryfikacji, 21 systemów sterowania, pięć szerokości torów i nacisku na oś, sześć skrajni; co kraj, to inne znaki przy torach - to wszystko tworzy mozaikę rynku kolejowego w krajach Unii Europejskiej.

Z wielkim trudem, po wielomiesięcznym zdobywaniu certyfikatów, przewoźnik może jechać własnym pociągiem przez dwa, może trzy kraje. Ale już nie dalej, bo natknie się na problemy techniczne i prawne. Bez zmiany lokomotywy oraz pomocy lokalnego przewoźnika - zatrzymają go dyżurni ruchu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jazda pod górkę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.188.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!