Na rynku narzędzi przemysłowych trwa ostra walka o klienta. Producenci narzędzi i ich dystrybutorzy prześcigają się w zabiegach o klienta. Ten ostatni natomiast musi starannie zastanowić się, ile środków finansowych może przeznaczyć na zaopatrzenie oraz dokładnie zbadać rynek, zanim zdecyduje się dokonać zakupu.
Jak wielkie są zmiany na rynku narzędzi przemysłowych można zobaczyć na przykładzie porównania danych technicznych pierwszego młota Bosch UBH 1 z roku 1932 z osiągami najnowszego 5-kilogramowego młota Bosch GBH 5. Aby osiągnąć moc 600 W trzeba było dawniej konstruować młoty o masie 7,8 kg. Młot GBH 5 ma moc 950 W przy wadze zaledwie 5,9 kg. Aby zakupić młot UBH 1 zakład rzemieślniczy musiał zainwestować równowartość około 5 miesięcznych pensji robotnika. Dziś można kupić młot Bosch GBH 5, wydając 30% miesięcznej pensji.