Kolej niekonkurencyjna dla kół

Kolej niekonkurencyjna dla kół
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 18-05-2008 00:00

O tym, że transport kolejowy powinien przejąć część ładunków wożonych drogami, dużo się mówi, ale niewiele się w tym kierunku robi. Bywa, że inicjatywy, które powinny sprzyjać zrównoważonemu transportowi (np. ograniczanie emisji CO2), mają negatywny wpływ na bardziej ekologiczną kolej.

Zdaniem Jana Buczka, prezesa Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, dzisiaj pomiędzy koleją a transportem drogowym praktycznie nie ma konkurencji - bo różnica w jakości usługi jest ogromna - oczywiście na niekorzyść kolei - która nie tylko jest wolniejsza, ale także nie potrafi w pełni zapewnić bezpieczeństwa powierzonego jej mienia. Przyczyny to, jego zdaniem, odkładanie prywatyzacji spółek kolejowych.

Wygląda na to, że w tej dziedzinie, chociaż powoli, jednak coś się zmienia. Bliska wejścia na giełdę jest pierwsza spółka z grupy PKP - PKP Intercity, wreszcie zaczęły się też zmiany w PKP Cargo, które - chociaż dopiero w perspektywie kilku lat - mają doprowadzić do częściowego sprywatyzowania największego przewoźnika towarowego.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolej niekonkurencyjna dla kół

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!