Koleje: remontowcy skazani na PLK

Koleje: remontowcy skazani na PLK
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 09-08-2007 00:00

Budowa i remonty linii kolejowych to dziedzina, w której brak zamówień był jeszcze bardziej odczuwalny niż w przypadku producentów taboru. Teraz pieniądze na ten cel są, ale barier, które mogą spowolnić ich wydawanie, również nie brakuje.

Jedynym zamawiającym jest PKP PLK. Patrząc na listę kontraktów podpisywanych przez to przedsiębiorstwo w ostatnim roku, widać, że na rynku obecne są trzy rodzaje podmiotów. Po pierwsze - należące do grupy PKP Zakłady Napraw Infrastruktury (ZNI), po drugie - wyspecjalizowane w remontach i budowie linii kolejowych firmy polskie (choć w niektórych z nich pojawił się już kapitał zagraniczny), po trzecie - pojawiające się nieśmiało firmy zagraniczne.

W ubiegłym roku jedynym przykładem z tej ostatniej grupy był niemiecki Schweerbau, ale biorąc pod uwagę to, że w niedawnym przetargu na modernizację linii Międzyrzec Podlaski - Łuków zwyciężył Strabag - można się spodziewać, że takich przykładów pojawiać się będzie więcej.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koleje: remontowcy skazani na PLK

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!