Kontener z przyszłością

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 11-10-2006 00:00

Od 1996 roku w Europie przewozy kolejowe utrzymują się na poziomie blisko 400 mld tonokilometrów. Od siedmiu lat rosną natomiast przewozy intermodalne, które w roku 2004 wyniosły 5,4 mln TEU. Także w Polsce zauważalny jest wzrost przewozów kontenerów.

W roku 2005 polskie porty przeładowały 51,7 mln ton ładunków masowych oraz drobnicy. To o 2,1 mln ton więcej niż w roku 2004. Jeszcze większą dynamikę wzrostu przewozów, a tym samym i przeładunków, odnotowano w przypadku kontenerów: w roku 2004 przeładowano 449 tys. TEU (1 TEU - przeliczeniowy kontener 20-stopowy), natomiast w roku 2005 już 505,3 tys. TEU.

W opinii PKP Cargo rozwój konteneryzacji wiąże się ze wzrostem wymiany handlowej towarów wysoko przetworzonych, dla których (ze względów bezpieczeństwa) klient stawia coraz większe wymagania jakościowe (szybkość przewozu, bezpieczeństwo, door-to-door, just-in-time). Kontenery stanowią bardzo dobre zabezpieczenie przed ewentualnym uszkodzeniem towaru, a jednocześnie dzięki standaryzacji mogą być łatwo przekazywane nie tylko między tymi samymi środkami transportu, ale i między poszczególnymi gałęziami transportu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kontener z przyszłością

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!