Kontenery przyszłością kolejowego cargo

Kontenery przyszłością kolejowego cargo
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 27-03-2009 00:00

To był kolejny, trzeci z rzędu, zły rok dla towarowych przewozów koleją. Jednak pomimo kryzysu zleceń, znów najlepiej w 2008 roku radziły sobie firmy transportu intermodalnego.

W 2008 roku grupa PKP przewiozła 141,8 mln ton ładunków, czyli o 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z publikacji GUS-u.

Tymczasem firmy transportu samochodowego przewiozły ich aż o 11,6 proc.więcej. Dlatego można twierdzić, że już niemal systematycznie maleje udział kolei w łącznych przewozach ładunków. Spadł on z 19,5 proc. w 2003 roku do 16 proc.w 2007 roku. Danych za ub. rok nie można jeszcze porównać, bo trzeba poczekać na informacje od innych przewoźników kolejowych. Działalność tę prowadzi, poza PKP Cargo, 20 spółek.

Na nic się więc zdają argumenty, że wożenie towarów drogą żelazną jest bardziej efektywne niż po asfalcie (szczególnie na odległości ponad 200 km) i zdecydowanie mniej szkodzi środowisku naturalnemu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kontenery przyszłością kolejowego cargo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!