Krajowe lotniska muszą inwestować

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Robert Szymczak
  • Dodano: 15-06-2004 00:00

Ruch na krajowych lotniskach stale rośnie. Już od kilku lat tendencje wzrostowe utrzymują się na poziomie 7-9 proc. rocznie. By uniknąć „zatkania się” terminali, gospodarze polskich portów lotniczych muszą decydować o inwestycjach. Kto nie zacznie wkrótce czerpać korzyści z lotniczego boomu, ten sam skaże się na porażkę.

Niektóre porty są już przygotowane do zwiększenia ruchu, część jest w trakcie przebudowy. Największe inwestycje przewidziano na warszawskim Okęciu. W końcu marca oddano do użytku terminal Etiuda, z którego już korzystają tzw. „tanie” linie lotnicze Germanwings i Air Polonia.

Całkiem nowe Okęcie
Wkrótce rozpoczną się prace nad budową Terminalu 2, który kosztem ok. 200 mln USD już w przyszłym roku znacznie powiększy możliwości Okęcia. Powierzchnia użytkowa portu lotniczego zwiększy się blisko trzykrotnie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Krajowe lotniska muszą inwestować

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.114.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!