Kryzys dla odważnych

Kryzys dla odważnych
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jakub Kulczyński
  • Dodano: 18-11-2009 00:00

Okres kryzysu należy wykorzystać do przeprowadzenia w firmie i tak niezbędnego procesu restrukturyzacji czy optymalizacji kosztów. Polskie firmy często poprzestają jednak na zmianach kosmetycznych, nie do końca wykorzystując nadarzającą się okazję do głębszych zmian w przedsiębiorstwie.

Spowolnienie odczuła już cała gospodarka, a kryzys zmobilizował do restrukturyzacji wiele polskich firm, zarówno prywatnych, jak i państwowych. W e d ług ekspertów, najszybciej zareagowały przedsiębiorstwa z sektorów bezpośrednio dotkniętych spowolnieniem, takich jak hutnictwo, motoryzacja czy bankowość, ale restrukturyzację pro-wadzą też firmy z sektorów relatywnie odpornych na zawirowania, takich jak telekomunikacja czy energetyka.

Skala reakcji przedsiębiorstw na kryzys jest oczywiście bardzo różna, od zachowań panicznych, w postaci totalnego wstrzymania jakichkolwiek wydatków, po bardziej umiarkowane. Jednak większość specjalistów zgadza się, że podejmowane w Polsce programy oszczędnościowe nie są z reguły tak odważne i radykalne, jak na zachodzie Europy czy w Stanach Zjednoczonych. Część z nich tłumaczy to tym, że nasz rynek na razie ucierpiał w sposób mniej dotkliwy niż inne, a kadra menedżerska ma ograniczone doświadczenia w zarządzaniu w kryzysie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kryzys dla odważnych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.24.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!