PARTNERZY PORTALU

Kryzys nas wzmocni

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)
  • Autor: wnp.pl (Dorota Goliszewska)
  • Dodano: 14-12-2012 13:12

Mówi się: „bądźmy bardziej innowacyjni”. Ale najpierw musimy odczuwać potrzebę bycia innowacyjnym - przekonuje Lesław Kuzaj, 
 prezes GE w Polsce, w rozmowie z Dorotą Goliszewską.

Unia Europejska, rząd, prezydent - wszyscy mówią o innowacyjności. Ma być ona jednym z priorytetów nowej perspektywy finansowej. Trochę to dziwne, bo mieści się w kategorii rzeczy, których nie da się nakazać.

- To prawda, innowacyjności nie da się zadekretować, musi wynikać z potrzeb, które jednak można pobudzać. Uważam, że polska gospodarka jest już po tej fazie rozwoju, w której proste rezerwy zostały wykorzystane. Wielu przedsiębiorców uruchomiło produkcję, mają zbyt i mają też nadzieję, że tak będzie już zawsze. Do tej pory nie mieli potrzeby wdrażania innowacji. Mówi się: „bądźmy bardziej innowacyjni”. Ale najpierw musimy odczuwać potrzebę bycia innowacyjnym. Jeśli ktoś przy wsparciu UE i banków zainwestował w fabrykę prostych urządzeń i konkuruje ceną na rynku niemieckim, rosyjskim czy innym, to hasło „innowacyjność” nie jest dla niego atrakcyjne. Bo wydał, załóżmy, 100 mln złotych, chce otrzymać z tego zwrot, ma zbyt – więc po co konkurować innowacyjnością? Dlatego bez haseł, bez popędzania przez rząd czy media, ta sytuacja nie zmieni się jeszcze przez jakiś czas.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.245.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!