PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kup sobie przyszłość

Autor: Zbigniew Borowski, Jacek Czapliński, Maciej Nowakowski, Gustaw Szarek
14-03-2019 10:00
Kup sobie przyszłość
NP

Firmy, które stworzyły profesjonalne organizacje zakupowe, potrafią redukować wydatki średnio o 5 proc. rocznie i zwiększyć swój wynik dwukrotnie - wynika z analiz McKinsey & Company. Zakupy mogą i powinny odgrywać strategiczną rolę w przedsiębiorstwach.

Podobno pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy. W świecie biznesu moglibyśmy pokusić się o dodanie - zakupy mogą dla nas zarabiać. Brzmi zaskakująco? U światowych liderów organizacje zakupowe dawno przestały skupiać się na negocjowaniu cen materiałów i usług. Dziś specjaliści w dziedzinie zakupów pełnią rolę strategiczną - m.in. wspomagają zarządzanie popytem oraz optymalizują specyfikacje i procesy. Wraz z rozwojem nowoczesnych narzędzi zakupowych oraz zaawansowanej analizy danych strategiczna rola zakupów będzie się zwiększać.
W Polsce działy zakupów rzadko traktowane są strategicznie. To błąd co najmniej z trzech powodów. Po pierwsze, czasy dobrej koniunktury są doskonałym momentem, by zmodernizować tę funkcję i przygotować ją na lata chude, które nieubłaganie nadejdą. Po drugie, zadanie jest tym pilniejsze, że polskie przedsiębiorstwa powoli tracą jedną z głównych przewag konkurencyjnych, czyli niskie koszty siły roboczej. W tej sytuacji efektywny dział zakupów przynoszący firmie duże oszczędności może być nowym źródłem wartości.

Trzeci powód to szybka profesjonalizacja sprzedaży u kontrahentów. W czasach globalizacji łańcucha dostaw wiele polskich firm kupuje towary i usługi od światowych dostawców. Ci ostatni od lat inwestują w działy sprzedaży, uzbrajając je w kompetencje negocjacyjne, ucząc wyrafinowanych technik wywierania wpływu oraz wspierając zaawansowanymi rozwiązaniami analitycznymi opartymi na Big Data.

Ważne, by naprzeciw tej sprawdzonej w bojach armii profesjonalistów nie stawali amatorzy. Jako przykład może posłużyć wiodący światowy dostawca rozwiązań IT, który przeznacza co roku od 5 do 10 tygodni na szkolenia sił sprzedażowych. Dla porównania w Polsce często pracownicy działu zakupów mają 1-3 dni szkoleń w roku.

Zakupy strategiczne

Z naszego doświadczenia z pracy z dojrzałymi przedsiębiorstwami na świecie wynika, że funkcja zakupowa dawno przestała odpowiadać jedynie za niskie koszty i odpowiednią jakość nabywanych produktów i usług. Globalni liderzy wiedzą, że wynik finansowy jest wypadkową nie tylko sprzedaży, ale też kosztów zakupów, którym często poświęcają równie dużo uwagi. Więcej - długofalowym celem najbardziej zaawansowanych działów zakupów pozostaje również udział w zwiększaniu przychodów.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 210.9.24.138
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


29 704 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 168 ofert w bazie

397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.