PARTNERZY PORTALU

Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom
foto: andrzejwawok.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 11-06-2016 09:57

Kiepskie wskaźniki finansowe, spółki w długach, ospały postęp techniczny - to wszystko można by wybaczyć kolejarzom w Europie. Ale nie to, że nadal oddają rynek towarowy samochodom.

Norma emisji spalin Euro 5 zaczęła obowiązywać w krajach UE od stycznia 2011 roku, a już z początkiem 2014 roku wprowadzono standard Euro 6. Producenci samochodów zarzekali się wprawdzie, że nowe konstrukcje nie mogą powstać w tak krótkim czasie i podbiją ceny finalne, a jednak się udało... W ten sposób przemysł motoryzacyjny i transport drogowy odpowiada na jeden z głównych zarzutów stawianych w polityce transportowej UE - wysoką emisyjność.

Jest ona nadal znacząca (ok. 80 proc. łącznej emisji transportu), ale postęp technologii w przemyśle motoryzacyjnym dowodzi determinacji w jej ograniczaniu. Konstruktorzy już testują ciężarówki z napędem hybrydowym, w transporcie pasażerskim upowszechniany jest napęd elektryczny lub gazowy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Leniwe tory, czyli jak kolej oddaje rynek samochodom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.171.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!