Na 9 lutego br. w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie podczas Wielkiej Gali Liderów Polskiego Biznesu zaplanowano spotkanie blisko 2000 gości Business Centre Club: przedsiębiorców z całego kraju oraz ludzi sztuki i kultury, publicystów i naukowców. W tegorocznej, jedenastej edycji konkursu BCC, o Złote Statuetki Lidera Polskiego Biznesu rywalizowało 36 firm.
BCC przyznaje Złote Statuetki Lidera Polskiego Biznesu od 1991 roku. W konkursie uczestniczą członkowie BCC, niezależnie od profilu produkcji ich firm, świadczonych usług lub struktury własności, którzy w ubiegłych latach nie zostali wyróżnieni Złotymi Statuetkami. Ankieta wypełniana przez przedsiębiorców uwzględnia kryteria finansowe (wartość przychodów, eksport, zysk, kapitał własny, zobowiązania, inwestycje) i opisowe: jakość wyrobów i usług, otrzymane nagrody, certyfikaty, normy ISO, nowe produkty wprowadzone na rynek. Jury ocenia rozwój firmy, jej pozycję na rynku, stosunek do środowiska naturalnego - nakłady na inwestycje proekologiczne, zmniejszanie zanieczyszczeń, wykorzystywanie surowców wtórnych - oraz współpracę przedsiębiorców z lokalnymi społecznościami, czy ich działalność charytatywną. Ocenie podlega też działanie na rzecz środowiska biznesu i reform gospodarczych.
W 2001 roku po raz pierwszy wprowadzone zostały dwie kategorie: przedsiębiorstwa duże oraz małe i średnie. Co roku właśnie w czasie zimowej Wielkiej Gali, BCC wręcza przyznawane od 1993 roku nominacje w konkursie Lider Polskiego Biznesu oraz Złote Statuetki. Od grudnia 1994 r. Wielka Gala organizowana jest w Teatrze Wielkim. Z kolei podczas Letniej Wielkiej Gali Business Centre Club wręcza Diamenty dla (nadal wybitnych) zdobywców Złotych Statuetek Lidera Polskiego Biznesu poprzedniej edycji.