Logistyczny przyczółek Polska

Logistyczny przyczółek Polska
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jarosław Maślanek
  • Dodano: 19-05-2006 00:00

Chociaż sieć autostrad powstaje w Polsce głównie na papierze, nie przeszkadza to w rozwoju kompleksów logistycznych, lokalizujących się w pobliżu najważniejszych połączeń komunikacyjnych. Inwestorzy zawczasu kupują atrakcyjne działki i tworzą centra magazynowe, licząc na przyszłe zyski.

Atrakcyjni awansem


Polska sieć centrów logistycznych skorzystała na wejściu do Unii Europejskiej. Ruch inwestycyjny, związany z intensyfikacją i ułatwieniami w międzynarodowych przewozach towarowych oraz większe zainteresowanie naszym krajem ze strony inwestorów zagranicznych to podstawowe czynniki powodujące, że staliśmy się atrakcyjni dla branży logistyczno-magazynowej.

Na naszą korzyść działają również czynniki geograficzne, a więc przede wszystkim atrakcyjne położenie, dzięki któremu Polska jest naturalnym pomostem między rynkami zachodnimi i wschodnimi. Atutem jest również duża powierzchnia kraju, powodująca, że jak na standardy europejskie, jesteśmy nie tylko sporym rynkiem zbytu, ale i możemy odgrywać rolę rezerwuaru atrakcyjnych terenów pod duże inwestycje. Barierą nadal pozostaje słaba infrastruktura, a przede wszystkim zbyt wolna budowa nowych połączeń komunikacyjnych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Logistyczny przyczółek Polska

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.40.195
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!