Im silniej logistyka w koncepcji funkcjonowania przedsiębiorstwa przenika core business, tym trudniej mówić o jej outsourcingu. Logistyka przestaje pełnić „funkcje satelitarne" i zyskuje na znaczeniu w relacjach z rynkiem, a zatem w realizacji strategii przedsiębiorstw. Z tego punktu widzenia o logistyce w firmie mówi się dzisiaj bardzo podobnie, jak o roli IT.
Nie tylko przewozy
– Nie chodzi o budowanie dziesięciu strategii, strategia przedsiębiorstwa musi być jedna – mówi prof. Halina Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej. Jej zdaniem, przedsiębiorstwo nie potrzebuje odrębnej strategii logistycznej, ale raczej wpisania logistyki do strategii marketingowej, która uwzględni konkurencyjność we wszystkich istotnych obszarach. Rola logistyki rośnie wraz ze wzrostem znaczenia relacji z klientami: logistyka, nakierowana na świadomość kosztu systemów w firmie i zarazem na poziom obsługi zmiennego i mało nieprzewidywalnego rynku, staje się ważnym elementem przedsiębiorstwa, opartego na wiedzy.