Logistyka - klucz do nafty

Logistyka - klucz do nafty
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 04-09-2006 00:00

Kluczem do przyszłości polskiego sektora naftowego pozostanie nadal kwestia logistyki. Z przesyłem, magazynowaniem ropy i jej produktów wiążą się bowiem tak fundamentalne dla branży sprawy, jak strategiczne akwizycje Orlenu, niezależność Grupy Lotos, dywersyfikacja dostaw i bezpieczeństwo paliwowe kraju, czy porządkowanie państwowych aktywów sektora.

W połowie 2006 roku PKN Orlen doczekał się ze strony polskiego rządu deklaracji poparcia dla przejęcia litewskiego koncernu Mazeikiu Nafta. Grupa Lotos - walcząca o potwierdzenie swojej niezależności od Orlenu - przekonywała rząd, że ma szanse stać się narzędziem dywersyfikacji źródeł ropy. Pozostało pytanie: czego od koncernów zażąda państwo?

Odpowiedź na to pytanie może przynieść od dawna zapowiadana reforma logistyki sektora naftowego wraz ze świeżo ujawnioną strategią zagranicznej ekspansji państwowego PERN "Przyjaźń". Prawdopodobnie reforma logistyki (utworzenie operatora logistycznego)obejmie nie tylko rurociągi produktowe z PERN i aktywa spółki Naftobazy, ale także wybrane aktywa logistyczne Orlenu i Lotosu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Logistyka - klucz do nafty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!