PARTNERZY PORTALU

LOTOS OIL: więcej Turdusów

Według najnowszych opublikowanych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w marcu zarejestrowano 5417 nowych i używanych pojazdów użytkowych powyżej 3,5 tony. To o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Systematycznie rosną też przewozy. Według GUS w marcu 2011 roku wzrosły one o 4,1 mln ton do 37,7 mln ton z 33,6 mln ton w lutym tego roku.

- Podawana skala wzrostu PKB, dla części społeczeństwa pozostaje tylko cyfrą w komunikacie prasowym tej, czy innej instytucji. Tymczasem dla nas oznacza realny wzrost zapotrzebowania na oleje i smary - podkreśla Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki LOTOS OIL SA. - W każdym razie widzimy to bardzo wyraźnie, gospodarka pracuje na wysokich obrotach. Nie możemy też pominąć jeszcze jednego istotnego z naszego punktu widzenia czynnika zmian. Normy emisji spalin, które wymuszają modernizację parku samochodowego, co z kolej przekłada się na zwiększone zainteresowanie nowoczesnymi olejami Turdus Powertec - dodaje.

Nie wszędzie tak samo

Z całą pewnością Polskę można podzielić na obszary o dużej podaży ładunków i zleceń, oraz tereny gdzie te liczby są rozproszone. Powyższy podział, a w zasadzie jego klucz jest prosty do przewidzenia i opiera się na usytuowaniu największych aglomeracji w Polsce (Warszawa, Śląsk, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Łódź), gdzie każda z nich na obrzeżach ma rozbudowaną bazę logistyki terminalowej i magazynowej. Na uwagę zasługuje też 14 specjalnych stref ekonomicznych. Generalnie im dalej na wschód tym przemysłu mniej, a pojawia się tam gdzie występują duże skupiska ludzi, ewentualnie surowców pod daną produkcję. Gdzie jest szybki dostęp do tras tranzytowych, czy w końcu największych zakładów produkcyjnych. Wokól nich siłą rzeczy pojawia się zazwyczaj sieć mniejszych świadczących usługi gigantowi regionu takim jak GM w Gliwicach, czy Fiat w Bielsku - Tychach. - Tę mapę aktywności obserwujemy również poprzez monitoring naszych partnerów handlowych. Zresztą kolejnym ważnym elementem jest silne przesuwanie się centrów aktywności gospodarczej do Polski zachodniej i tradycyjnie już południowo-zachodniej - uzupełnia Bartek Indeka, zastępca dyrektora handlowego spółki.

Rynek zmienia się i ewoluuje. A polscy przewoźnicy coraz lepiej radzą sobie również przy obsłudze zagranicznych zleceń . - Najlepszym dowodem są wiosennie przepychanki o pozwolenia tranzytowe z Rosją, nota bene dla nas pomyślne i świadczące o skali naszej branży - zapewnia Paweł Szczerbowski, z firmy spedycyjnej DIERA. - Ogromna rzesza polskich przewoźników pracuje w Europie bezpośrednio, bo jesteśmy znani z rzetelności i elastyczności obsługi. Nie zapominajmy też, że nasze usługi są nadal tanie dla europejskich kontrahentów - kończy Szczerbowski.

Więcej i dalej

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie olejami silnikowymi, które umożliwiają wydłużanie okresów między przeglądowych, wymiernie obniżając koszty eksploatacji pojazdu. Ich rozwój musi jednak iść w parze z zaostrzanymi ograniczeniami emisji szkodliwych substancji w spalinach i zachowaniem charakterystycznej dla tych produktów podwyższonej zdolności do utrzymywania w należytym stanie smarowanych elementów, mniejszą odparowywalnością, wyższym potencjałem neutralizacji kwaśnych produktów spalania oraz "przyjaznością" dla układów oczyszczania spalin. Takie wymagania spełniają oleje TURDUS. Olej TURDUS POWERTECSYNTHETIC 5W30 pracował z zachowaniem wszystkich istotnych parametrów w silnikach Volvo i Cummins w rosyjskich kopalniach odkrywkowych. Podobne testy na Łotwie przeszedł TURDUS SEMISYNTHETIC XHPDO10W40. Był eksploatowany w silnikach autobusów Setra i Mercedes komunikacji międzynarodowej na trasie Łotwa - kraje Europy Zachodniej. Po przejechaniu blisko 80 tys. km nie zanotowano ani zużycia smarowanych powierzchni, ani rozcieńczenia oleju. Olej TURDUS POWERTEC SEMISYNTHETIC 15W40 zachowuje wszystkie parametry przy przebiegach rzędu 60 tys. km lub 700 motogodzin pracy w silnikach Volvo FH12, Volvo Penta, Cummins 12V.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LOTOS OIL: więcej Turdusów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.28.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!