PARTNERZY PORTALU

LPG - uniknąć impasu

Dynamiczny rozwój tej branży to już przeszłość. Teraz LPG musi bić się o każdy procent paliwowego rynku, by uniknąć stagnacji. Pomysłów nie brakuje.

Znamy go jako autogaz, propan- butan albo po prostu LPG. To stosunkowo młode paliwo i nośnik energii.

Choć kiedyś trochę niedoceniane, dało początek rynkowi szacowanemu na około 10 mld zł. W Polsce działa na nim 200 firm. Przedstawiciele sektora przekonują, że w LPG tkwi znacznie większy potencjał i jest ono przykładem dla branży gazu ziemnego, jak dywersyfikować źródła dostaw.

- Mamy dobrą strukturę importu LPG. Duże ilości sprowadzane są ze Wschodu: z Rosji, z Kazachstanu, z Białorusi. W Polsce mamy jednak terminale w Gdyni i Gdańsku oraz nowo budowany w Świnoujściu, które pozwalają w razie ewentualnych problemów na szybkie przestawienie się na dostawy np. z rejonu Morza Północnego, Morza Śródziemnego czy też ze Stanów Zjednoczonych - tłumaczy Sylwester Śmigiel, prezes Gaspolu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.159.25
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!