Lubuskie: tranzytowo i nadgranicznie

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 13-07-2006 00:00

Województwo ma dosyć dobrą sieć połączeń komunikacyjnych zarówno wewnątrzregionalnych, jak i międzynarodowych. Korzysta również z przygranicznego położenia i lokalizacji na przecięciu szlaków komunikacyjnych łączących Niemcy z województwami wielkopolskim i mazowieckim.

Dyskontowanie komunikacyjnych atutów Lubuskiego ułatwia przystosowanie nawierzchni wielu dróg do zwiększonych obciążeń pojazdów. Swoje trzy grosze do pozytywnego wizerunku dodaje lotnisko w Babimoście o dosyć dobrych parametrach. Jednak pozycję rankingową w rywalizacji o inwestorów obniża województwu Lubuskiemu brak mostów umożliwiających zwiększenie liczby przejść granicznych i połączeń regionu z innymi obszarami kraju oraz niedostateczna ilość obwodnic najważniejszych miast. Trudno też konkurować z portami lotniczymi w Berlinie i w Poznaniu.

Wśród sektorów dominujących w gospodarczym wizerunku Lubuskiego są przede wszystkim przemysł drzewny (Swedwood w Zbąszynku i Babimoście czy Kronopol w Żarach). Region jest też miejscem lokalizacji kilku sporych inwestycji z sektora motoryzacyjnego, by wspomnieć fabryki Gedii w Nowej Soli, Faurecii w Gorzowie Wielkopolskim czy Volkswagena Elektro-System również w Gorzowie. Spore zasoby terenów rolniczych przyciągają z kolei przedsiębiorców z sektora przetwórstwa spożywczego.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lubuskie: tranzytowo i nadgranicznie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!