Lotnicza klasa biznes jest średnio od trzech do czterech razy droższa niż klasa ekonomiczna (chociaż parokrotnie tańsza od luksusowej first class) i nie oferuje tak licznych jak w klasie ekonomicznej promocji. Jest to cena za dobre, a czasami po prostu znakomite, usługi. Podstawowym ich elementem, nie do przecenienia w podróżach służbowych, jest swoboda podróżowania: rezerwacji, zmian terminu lotu i trasy, a nawet przewoźnika.
Klasa biznes to niezaprzeczalna specjalność British Airways. Business class nie oferuje grupa tzw. tanich przewoźników, których bilety kupuje się przez Internet albo w kioskach na lotniskach i z którymi z założenia nie lata się na centralne tranzytowe lotniska. Poza tym klasa biznes - jako klasa najlepsza, np. w PLL LOT, lub o oczko niżej od first class - oferowana jest przez linie europejskie i pozaeuropejskie na trasach bliskich i dalekich. LOT, tak jak np. Swissair, nie prowadzi klasy biznes w lotach czarterowych poza - jedynym - czarterem z Warszawy na Wyspy Kanaryjskie.