Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo to już nie tylko sprzedaż gazu. O ambicjach spółki w sektorze paliwowo-energetycznym mówi prezes Michał Szubski w rozmowie z Marcinem Szczepańskim.
MS Nasza strategia akurat znacząco się nie zmieniła, natomiast przeanalizowaliśmy i oceniliśmy cele, które wyznaczyliśmy sobie w 2008 roku. Uwzględniliśmy wszystko to, co zmieniło się w naszym otoczeniu: nowe trendy ekonomiczne, tendencje na rynku gazowym, otoczenie regulacyjne. Na przykład w 2008 roku kwestia gazu niekonwencjonalnego w Polsce w zasadzie jeszcze nie istniała. Prace rozpoczęły się u nas dopiero dwa lata temu. W efekcie niektóre założenia i plany wymagały po prostu ponownego przyjrzenia się im i stąd pomysł na rewitalizację strategii.
Konsekwentnie budujemy koncern multienergetyczny. Główny kierunek rozwoju PGNiG pozostaje więc bez zmian. Natomiast nie wszystkie zakładane w 2008 roku cele okazały się możliwe do zrealizowania i dlatego nie ma ich w zaktualizowanej strategii.