PARTNERZY PORTALU

Mierzmy rynek, na którym działamy

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Marcelina Gołębiewska
  • Dodano: 31-10-2001 00:00

Nikt nie zaprzeczy, że producent powinien znać rynek swoich odbiorców lecz także - potencjał firm konkurencyjnych. Czy zatem w dostatecznym stopniu znamy rynek, na którym przychodzi nam działać?

Raczej nie. Niełatwo znaleźć sektor, którego przedstawiciele nie mówiliby o niedostatku statystyk. Statystyka GUS-u jest w codziennej działalności firm zbyt ogólna. Tu potrzeba statystyk sektorowych. I nie zmienia tego fakt, że w poszczególnych segmentach "każdy zna każdego". Wszyscy jesteśmy zachwyceni statystykami, jakimi dysponuje przemysł niemiecki. Jednak zapominamy, jak dużej otwartości informacyjnej zainteresowanych firm potrzeba, by statystyka powstała. W Polsce pokutuje przekonanie, że każda informacja o firmie jest "tajna". Nie chcemy mówić o wynikach z obawy przed konkurentami, przed zalewem nierzetelnych klientów albo po prostu - dla zasady. Bariery napotyka nawet próba tworzenia statystyk tylko do użytku izb i zrzeszeń.
Problem słabego rozpoznania własnego rynku dotyczy również segmentu dystrybucji stali. Przyczynkiem zaś do opisania rynku dystrybutorów stali w Polsce ma być doroczny ranking "Nowego Przemysłu". Ranking ten co roku powstaje na podstawie informacji z rozsyłanych do firm ankiet. W roku 2001 zawiera około 40 pozycji, plus dane z firm, które - pomimo zainteresowania rankingiem - nie podały swoich wyników. Dodatkowo, przypominamy wyniki finansowe firm z pierwszej "40" rankingu 2000, które jednak nie zostały uaktualnione. Niestety, w roku 2001 - w okresie pogorszenia koniunktury gospodarczej - wiele firm nie chce informować o swojej finansowej kondycji. Szczególnie, że ranking prasowy traktowany jest nie jako forma statystyki, ale jako forum prezentowania sukcesów. I tak, podania danych odmówiły firmy, których przychody dramatycznie spadły. W obliczu niepewnej sytuacji rynkowej o wynikach nie mówi wiele firm, które - podobno - odnotowały wzrost przychodów. W rezultacie, Ranking 2001 nie obejmuje wizerunku całego segmentu dystrybucji stali w Polsce. Ilustruje jednak wiele zjawisk, jakie rynek ten na przestrzeni roku kształtowały, m.in. powstanie i rozwój nowo utworzonych podmiotów, a także stopniowe schodzenie innych z pozycji liderów. Jesteśmy przekonani, że warto mierzyć rynek, na którym działamy. Zapraszamy do lektury.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mierzmy rynek, na którym działamy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.126.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!