PARTNERZY PORTALU

Mniej stacji paliw, więcej zysku

Mniej stacji paliw, więcej zysku
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Apanowicz
  • Dodano: 13-07-2014 11:25

Początek 2014 r. przyniósł zaskakująco dobre wyniki segmentów detalicznych wielkich polskich firm naftowych. Jak to pogodzić z utyskiwaniami paliwowej branży na rosnące znaczenie szarej strefy?

W pierwszym kwartale tego roku PKN Orlen odnotował rekordowy wyn ik EBITDA segmentu detalicznego 234 mln zł (wzrost ponad 90 proc. w stosunku do roku 2013). Powód? Przyrost sprzedaży paliw na stacjach o 6 proc., ale i poprawa marż paliwowych i pozapaliwowych. Grupa Lotos w tym samym okresie także osiągnęła pozytywny wynik EBITDA z działalności detalicznej (18 mln zł w zestawieniu z 6 mln zł rok wcześniej).

W rezultacie obie firmy powiększyły udziały w krajowym rynku detalicznym. PKN Orlen z 34,6 proc. do 35,9 proc., a Grupa Lotos z 8,5 proc. do 9,2 proc. w ujęciu rok do roku. To oznacza, że nasze koncerny kontrolują już ponad 45 proc. krajowego rynku stacji paliw. Ciekawe, że poprawa wyników i wzrost rynkowych udziałów nastąpiły w sytuacji, kiedy liczba stacji obu koncernów spadła.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mniej stacji paliw, więcej zysku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!