Motobiznes na zakręcie

Motobiznes na zakręcie
Fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: wnp.pl (AG)
  • Dodano: 25-07-2012 00:00

W przyszłości Europa pozostanie laboratorium technologicznych innowacji w branży samochodowej, zagospodaruje nowe trendy i wypełni nisze. Masowa produkcja aut przeniesie się głównie do Azji.

Kryzys, rygory związane z koniecznością redukcji emisji szkodliwych substancji, rozpoczynająca się era e-mobilności i chińska motoryzacja wpychająca się na rynek Starego Kontynentu. To wszystko sprawia, że coraz głośniej mówi się o autentycznej roli europejskich firm w kształtowaniu sytuacji sektora automotive. Coraz częściej mówi się też, że Europa pozostaje ostoją technologicznych innowacji w branży samochodowej, ale produkcji aut już nie.

Dziwna motoryzacja

Na europejskim rynku motoryzacyjnym jest za ciasno. Andrzej Korpak, dyrektor General Motors Manufacturing Poland (GMMP, Opel Gliwice), wskazuje, że nieunikniona wydaje się konsolidacja branży, dzięki której firmom łatwiej będzie się opierać trudnościom związanym z wahaniami koniunkturalnymi. Sytuacja w europejskim przemyśle motoryzacyjnym jest, jak to ujmuje Korpak, dziwna. – Europa chce być, i jest, liderem, a zarazem ofiarą takiego stanu rzeczy. Na Starym Kontynencie samochody produkuje 10 wielkich koncernów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Motobiznes na zakręcie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.114.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!