Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta

Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Najistotniejsze jest zdefiniowanie najbardziej dochodowych procesów biznesowych związanych z obsługą klienta, takich jak prowadzenie kampanii marketingowych, procesu sprzedaży, rejestracja i obsługa zamówień wykonanych za pomocą faksu, telefonu, poczty elektronicznej, obsługa skarg klientów i tym podobnych. Szczegółowe definiowanie krytycznych procesów biznesowych w organizacji firmy pozwoli wiernie odwzorować je w aplikacji typu CRM i śledzić terminowość wykonania zadań wynikających z zaimplementowanego procesu biznesowego.

Wszelkie odchylenia związane z terminową obsługą klienta mogą być rejestrowane przez aplikację i stanowić podstawę tzw. "systemu wczesnego ostrzegania", który pozwoli zaalarmować kierownictwo firmy w przypadku przekroczenia dopuszczalnych odchyleń czasowych. Terminowa obsługa klienta może z czasem ulegać optymalizacji na podstawie zgromadzonych danych historycznych (na przykład część zadań w procesie biznesowym może zostać skrócona, inne zadania zostaną zaplanowane do realizacji równolegle itp.). Optymalizacja procesów biznesowych pozwoli w konsekwencji skrócić czas reakcji firmy na potrzeby klienta, a wiadomo, jak wpływa to na ogólny wizerunek firmy.
Kolejnym ważnym aspektem w obszarze operacyjnym aplikacji CRM jest maksymalizacja procesu sprzedaży z wykorzystaniem koncepcji nazywanych cross-selling i up-selling. Precyzyjne śledzenie procesów biznesowych to nie wszystko, do czego można wykorzystać aplikacje CRM. Zazwyczaj przy opisie aplikacji podkreśla się możliwość gromadzenia szerokiego zbioru informacji o pojedynczym kliencie. Informacje gromadzone o nim powinny być jednak warunkowane przez wymagania użytkownika aplikacji typu CRM i stanowić zbiór otwarty. Użytkownik aplikacji typu CRM musi mieć możliwość rozszerzenia zakresu informacji gromadzonych o klientach. Rozszerzający się zbiór informacji o pojedynczym kliencie może z czasem stać się podstawą do zainicjowania (pośrednio) ponownej sprzedaży produktu klientowi, którego firma już raz obsługiwała (cross-selling). Przykładem takiej sprzedaży może być np. zakup drugiego telefonu komórkowego przez małżonkę klienta, który pozwoli obu zainteresowanym osobom skorzystać z dodatkowego rabatu na usługi telekomunikacyjne. Po stronie sprzedawcy pojawia się zwiększona sprzedaż, a po stronie klienta możliwość skorzystania z preferencyjnych warunków zakupu. Sprzedaż taka nie doszłaby jednak do skutku gdyby nie szczegółowa informacja o kliencie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.237.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!