PARTNERZY PORTALU

Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jan Kołodziej*
  • Dodano: 18-05-2001 00:00

Najistotniejsze jest zdefiniowanie najbardziej dochodowych procesów biznesowych związanych z obsługą klienta, takich jak prowadzenie kampanii marketingowych, procesu sprzedaży, rejestracja i obsługa zamówień wykonanych za pomocą faksu, telefonu, poczty elektronicznej, obsługa skarg klientów i tym podobnych. Szczegółowe definiowanie krytycznych procesów biznesowych w organizacji firmy pozwoli wiernie odwzorować je w aplikacji typu CRM i śledzić terminowość wykonania zadań wynikających z zaimplementowanego procesu biznesowego.

Wszelkie odchylenia związane z terminową obsługą klienta mogą być rejestrowane przez aplikację i stanowić podstawę tzw. "systemu wczesnego ostrzegania", który pozwoli zaalarmować kierownictwo firmy w przypadku przekroczenia dopuszczalnych odchyleń czasowych. Terminowa obsługa klienta może z czasem ulegać optymalizacji na podstawie zgromadzonych danych historycznych (na przykład część zadań w procesie biznesowym może zostać skrócona, inne zadania zostaną zaplanowane do realizacji równolegle itp.). Optymalizacja procesów biznesowych pozwoli w konsekwencji skrócić czas reakcji firmy na potrzeby klienta, a wiadomo, jak wpływa to na ogólny wizerunek firmy.
Kolejnym ważnym aspektem w obszarze operacyjnym aplikacji CRM jest maksymalizacja procesu sprzedaży z wykorzystaniem koncepcji nazywanych cross-selling i up-selling. Precyzyjne śledzenie procesów biznesowych to nie wszystko, do czego można wykorzystać aplikacje CRM. Zazwyczaj przy opisie aplikacji podkreśla się możliwość gromadzenia szerokiego zbioru informacji o pojedynczym kliencie. Informacje gromadzone o nim powinny być jednak warunkowane przez wymagania użytkownika aplikacji typu CRM i stanowić zbiór otwarty. Użytkownik aplikacji typu CRM musi mieć możliwość rozszerzenia zakresu informacji gromadzonych o klientach. Rozszerzający się zbiór informacji o pojedynczym kliencie może z czasem stać się podstawą do zainicjowania (pośrednio) ponownej sprzedaży produktu klientowi, którego firma już raz obsługiwała (cross-selling). Przykładem takiej sprzedaży może być np. zakup drugiego telefonu komórkowego przez małżonkę klienta, który pozwoli obu zainteresowanym osobom skorzystać z dodatkowego rabatu na usługi telekomunikacyjne. Po stronie sprzedawcy pojawia się zwiększona sprzedaż, a po stronie klienta możliwość skorzystania z preferencyjnych warunków zakupu. Sprzedaż taka nie doszłaby jednak do skutku gdyby nie szczegółowa informacja o kliencie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.126.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!