Potrzeby rosnącego, także na skutek pandemii, rynku e-commerce otwierają przed polskimi logistykami nowe horyzonty. Sztuczna inteligencja w magazynie i „same day delivery”, ale także ekonomia współdzielenia, przenoszą handel i dostawę towaru w nową erę. Niektórzy już tam są.
- Wiele wskazuje, że na dobre utrwali się rozpowszechniony w czasie pandemii sposób nabywania towarów. To potężne wyzwanie dla logistyki – tej wewnątrz firm produkcyjnych i tej usługowej – związanej z e-handlem.
- – Zwyczaje zakupowe Polaków zmienione w kierunku e-commerce spowodowały wzrost wymagań wobec usług logistycznych – potwierdza Marta Cudziło, ekspert Łukasiewicza – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
- Logistyka pośpiesznie inwestuje w automatyzację. Zmienia się struktura sieci, powstają nowe miejskie huby. Branża wprowadza "zielone" rozwiązania.