PARTNERZY PORTALU

Na nowe tory

Na nowe tory
foto: shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 05-11-2015 14:55

Zarząd PKP PLK ogłosił we wrześniu Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych (WOIK). Przy modernizacji torów - zamiast zrywów i heroizmu - ma być normalnie, czyli strategicznie, systematycznie i profesjonalnie.

Czas na polskiej kolei niektórzy dzielą na lata do 2012 roku i po nim. To wtedy nastąpiła fala zmian personalnych w Grupie PKP; wtedy też ruszyły inwestycje o dużej skali, których brakowało przez niemal 20 wcześniejszych lat.

Ów "historyczny" marazm spowodował degradację linii kolejowych i dworców, a także straty mentalne i organizacyjne. Zniknęły niemal firmy projektowe, skurczył się potencjał budownictwa kolejowego. Zarządca infrastruktury zapomniał, jak sprawnie planować inwestycje i jak je organizować. Wraz z potężną falą unijnych środków na inwestycje pojawiło się zagrożenie, że nie zostaną one spożytkowane.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Na nowe tory

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!