Rozwój rynku opieramy na centrach serwisowych i przetwórstwie - podkreśla Marek Dolina, prezes zarządu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland (AMDS), w rozmowie z Renatą Dudałą.
- W centrum każdego biznesu powinien znajdować się klient i jego oczekiwania. Aby skutecznie konkurować, należy jak najlepiej dostosować ofertę materiałową i usługową do jego potrzeb. Oferta szyta na miarę, dostawy na czas i konkurencyjne ceny to w moim odczuciu kryteria oceny atrakcyjności dostawcy i oferty w każdej branży przemysłu. W przypadku naszej branży istotnymi kryteriami są również kwalifikacje i wiedza handlowców oraz możliwość uzyskania doradztwa technicznego. To te czynniki sprawiają, że klient traktuje dostawcę jak partnera, który pomaga rozwiązywać problemy i wspiera go w działaniach ukierunkowanych na rozwój. Odpowiedzią na to pytanie może być też zestaw słów-kluczy: wiedza, partnerstwo, zaufanie, a przede wszystkim dobry zespół zmotywowanych pracowników.
- Czy rynkowi dystrybucji jest potrzebna konsolidacja?
- Oczywiście. Co więcej - zarówno ja, jak i moi koledzy z branży uważamy, że to proces nie tylko potrzebny, ale wręcz nieunikniony, bo będący odzwierciedleniem procesów konsolidacji zachodzących w przemyśle stalowym. Dlatego też ostatnio coraz częściej jesteśmy świadkami - udanych bądź nieudanych - prób łączenia się podmiotów działających na rynku dystrybucyjnym.