Niezależne stacje paliw: mali - odporni

Niezależne stacje paliw: mali - odporni
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Łukasz Komuda
  • Dodano: 19-06-2006 00:00

Od kilku lat przedstawiciele sieci stacji benzynowych zapowiadają marginalizację niezależnych operatorów. Jednak dopiero rozwój stacji przy hipermarketach może być dla nich początkiem końca.

Napoczątku obecnej dekady wydawało się oczywiste, że ostra konkurencja wprowadzona na rynek przez sieci stacji paliwowych przetrzebi liczbę działających punktów sprzedaży paliwa. Wydawało się bowiem, że na rynku nie ma miejsca dla tak wielu stacji i malejące przychody zniechęcą drobnych przedsiębiorców.

Dbałość o jakość, programy lojalnościowe, rozbudowa sklepów przy stacjach dla wzbogacenia oferty i przyciągnięcia klientów poszukujących nie tylko paliw, budżety reklamowe – to wszystko miało pomóc w krótkim czasie wyprzeć niezależnych operatorów. Ci okazali się o wiele bardziej odporni – na początku 2006 roku było ich ok.3,5 tys., a więc właściwie tyle samo, co 5 lat wcześniej. A ponieważ sieci stacji rosły, toteż ogólnie liczba punktów sprzedaży paliw w ostatnich latach rosła, a nie malała.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niezależne stacje paliw: mali - odporni

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!