Nowości bez cła

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Marcin Pronobis
  • Dodano: 08-01-2002 00:00

Sprzedaż nowych aut osobowych spadła od stycznia do końca października 2001 roku o 32,04 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2000 roku i wyniosła 286 440 sztuk. Tendencja spadkowa na rynku motoryzacyjnym utrzymuje się już od dwóch lat.

Według Wojciecha Drzewieckiego z Samaru odniesienie ubiegłorocznych wyników do 1999 roku, kiedy sprzedaż była wyższa o prawie 46 proc. i wyniosła 529 613 sztuk, pogłębia nastroje pesymistyczne. Co więcej, optymistyczne prognozy sprzedaży samochodów na koniec roku 2001, przygotowane przez producentów i importerów, niestety nie sprawdziły się i nic nie wskazuje na to, że kryzys polskiego rynku motoryzacyjnego odszedł w zapomnienie. Zastanawia tylko, jak to się dzieje, że niektóre marki notują wzrost sprzedaży. - Od stycznia do końca października ubiegłego roku francuski koncern Renault sprzedał w Polsce 25 932 auta - informowała Agata Szczech z Renault Polska.
To o 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2000 roku, kiedy to sprzedano 25 057 samochodów tej marki. W samym tylko październiku 2001 r. nabywców w Polsce znalazło 2 689 aut renault, podczas gdy w 2000 roku - 1 507. Stało się tak głównie za sprawą modelu thalia. Samochód wprowadzono do sprzedaży w Polsce na początku ubiegłego roku i od tamtej pory znalazł 6 830 nabywców. - Na poprawę pozycji importerów wpłynęło wiele czynników, w tym prowadzone, bardzo kosztowne, akcje promocyjne oraz informacja o możliwych podwyżkach cen, wynikających z wprowadzenia podatku importowego - uważa W. Drzewiecki.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowości bez cła

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.96.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!