Sprzedaż nowych aut osobowych spadła od stycznia do końca października 2001 roku o 32,04 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2000 roku i wyniosła 286 440 sztuk. Tendencja spadkowa na rynku motoryzacyjnym utrzymuje się już od dwóch lat.
To o 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2000 roku, kiedy to sprzedano 25 057 samochodów tej marki. W samym tylko październiku 2001 r. nabywców w Polsce znalazło 2 689 aut renault, podczas gdy w 2000 roku - 1 507. Stało się tak głównie za sprawą modelu thalia. Samochód wprowadzono do sprzedaży w Polsce na początku ubiegłego roku i od tamtej pory znalazł 6 830 nabywców. - Na poprawę pozycji importerów wpłynęło wiele czynników, w tym prowadzone, bardzo kosztowne, akcje promocyjne oraz informacja o możliwych podwyżkach cen, wynikających z wprowadzenia podatku importowego - uważa W. Drzewiecki.