PARTNERZY PORTALU

Odbiorca wybiera sprzedawcę, a konkurencja w energetyce rośnie

Odbiorca wybiera sprzedawcę, a konkurencja w energetyce rośnie
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Ireneusz Chojnacki
  • Dodano: 11-05-2011 00:00

W ubiegłym roku sprzedawcę energii elektrycznej zmieniło w kraju prawie sześć tysięcy firm. Firmy obrotu coraz aktywniej zabiegają o odbiorców. Konkurencja w energetyce nie jest już pustym słowem.

Firm, które mają koncesje na obrót energią elektryczną, jest ponad 300, ale według znanych szacunków, tylko około stu sprzedaje energię elektryczną w sposób zorganizowany i ciągły.

Z tej setki 20-30 jest naprawdę aktywnych handlowo na różnych rynkach, ale tylko 15-20 jest zainteresowanych klientami końcowymi.

- To efekt tego, że dziesiątki firm dostały niegdyś koncesje z urzędu, mając tzw. śladową sprzedaż - komentuje Marek Kulesa, dyrektor Biura Towarzystwa Obrotu Energią. - W związku z tym mam duże wątpliwości co do znaczenia wydanych koncesji. zaryzykuję tezę, że są firmy mające koncesje, ale w praktyce nieprzygotowane do sprzedaży, co rodzi, niestety, ryzyko dla odbiorców.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Odbiorca wybiera sprzedawcę, a konkurencja w energetyce rośnie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!