PARTNERZY PORTALU

Odpowiedzialność w biznesie: wrażliwi po polsku

Odpowiedzialność w biznesie: wrażliwi po polsku
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Ciepiela i Krzysztof Orlowski
  • Dodano: 19-08-2008 00:00

Działania CSR muszą być powiązane ze strategią firmy i dawać jej profity, a jednocześnie przynosić korzyść społeczeństwu. Pomiędzy tymi celami nie ma sprzeczności - co nie zawsze jest jednak dobrze rozumiane. Dlatego odpowiedzialność społeczna biznesu jest wciąż traktowana w Polsce z pewną podejrzliwością.

To jak CSR wygląda w danej firmie zależy w dużej mierze od tego, w jakim społeczeństwie ona funkcjonuje - stawia tezę Liliana Anam z CSRinfo. - W krajach Europy Zachodniej CSR pojawił się ze względu na presję wywieraną na przedsiębiorstwa przez konsumentów i organizacje społeczne. W Wielkiej Brytanii jest dojrzałe społeczeństwo obywatelskie z dojrzałymi organizacjami pozarządowymi, więc ze względu m.in. na te czynniki poziom rozwoju CSR jest zupełnie inny niż w Polsce. W Wielkiej Brytanii także rząd bierze aktywny udział w rozwoju CSR i tworzy biznesowi odpowiednie warunki do działań w tym zakresie.

Działające w Polsce organizacje społeczne popularyzują wprawdzie zasady CSR, ale nie są na tyle dojrzałe, aby mogły zajmować się tym na oczekiwanym przez firmy poziomie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Odpowiedzialność w biznesie: wrażliwi po polsku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.236.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Wydanie 1/2021

ARCHIWUM  •  PRENUMERATA  •  REDAKCJA

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!