Offsetowy falstart

Offsetowy falstart
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Jarosław Maślanek
  • Dodano: 01-09-2004 00:00

Amerykański offset przyrównywano już do długodystansowego biegu, do najnowszego mercedesa darowanego niepiśmiennemu chłopu i do naostrzonej brzytwy w ręku niewprawnego golibrody. W każdym z tych literackich porównań jest trochę prawdy, każde daje też pojęcie o ocenie realizacji zobowiązań koncernu Lockheed Martin.

Zapał i rzeczywistość
Lockheed Martin zobowiązał się do rozpoczęcia w 2003 roku inwestycji offsetowych o łącznej wartości ponad 1,8 mld dol. Koncern zrealizował lub rozpoczął realizację zobowiązań za ponad 1,15 mld dolarów, z czego Ministerstwo Gospodarki zaliczyło projekty za 517,9 mln dolarów. Oznacza to, że strona amerykańska wywiązała się z deklaracji w 28 procentach.
– Opóźnienie w realizacji zobowiązań offsetowych w 2003 roku jest faktem i nie ma co tego ukrywać – mówi Krzysztof Krystowski, wiceminister Gospodarki i Pracy, odpowiedzialny w resorcie za kwestię offsetu. – Nie oznacza to jednak, że niezrealizowane zobowiązania utraciliśmy, one nie wygasają, lecz przechodzą do wykonania na następne lata. Poza tym jest możliwość uzupełnienia tych projektów, które wypadły z listy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Offsetowy falstart

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!