Olej pod ciśnieniem

Olej pod ciśnieniem
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Marcin Szczepański
  • Dodano: 12-05-2010 00:00

Serwis olejowy postrzegany jest od dawna jako jedno z narzędzi utrzymania ruchu w każdym przedsiębiorstwie przemysłowym. Czy można oszczędzać na smarowaniu, nie zwiększając ryzyka?

W zależności od przyjmowanych koncepcji oraz dostępnych środków budżetowych rola serwisu olejowego w firmie przemysłowej może być mniej lub bardziej istotna. W specyficznej sytuacji rynkowej, jaką stworzył kryzys gospodarczy, nie widać jednak spadku popularności usług serwisowych. Wręcz przeciwnie - firmy dostrzegają coraz więcej korzyści z powierzenia troski o swój park maszynowy fachowcom.

Eksperci potwierdzają, że rynek olejów przemysłowych mocno odczuł kryzys gospodarczy i odnotował spadek sprzedaży w stosunku do roku 2008.

- Spadek zużycia środków smarnych jest widoczny. Praktycznie odczuli to wszyscy dostawcy środków smarnych do przemysłu, bez wyjątku, czy mówimy o firmach polskich, czy koncernach międzynarodowych, firmach dużych czy małych. Oczywiście nie można generalizować, gdyż jak zwykle są przykłady, które pokazują, że w kryzysie też można być skutecznym i efektywnym, ale srogą naukę dostali wszyscy - przyznaje Krzysztof Bogacki, dyrektor sprzedaży olejów i smarów na Europę Centralną w koncernie Statoil.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Olej pod ciśnieniem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!